Συνεργασία με το ΚΘΒΕ

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά συμμετέχουμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΘΒΕ: ΤΟ ΚΘΒΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν ρόλους, διερευνούν βιωματικά τις θεματικές του κάθε προγράμματος και εμβαθύνουν σε έννοιες που αφορούν την αλληλεγγύη, τη διαφορετικότητα, την ελευθερία και την αρμονική συνύπαρξη». Τις δράσεις που επιλέξαμε από το υλικό του προγράμματος τις εφαρμόσαμε σε δύο διδακτικές ώρες  μιας ηλιόλουστης ημέρας στο πλαίσιο της 6ης Μαρτίου Πανελλήνιας ημέρας κατά  της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Με το βλέμμα του άλλου

Στο σχολείο μας πραγματοποιήσαμε στις 3 Μαρτίου δύο δράσεις στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος ΚΘΒΕ: «Με το βλέμμα του Άλλου». Στην πρώτη με τίτλο: «Περπατώντας μαζί» μας εμψύχωσε η κ. Καρακατσάνη και μας έδειξε πώς να συνεργαζόμαστε. Η δεύτερη σχεδιάστηκε από το φιλόλογό μας, κ. Γιώργου. Συμμετείχαμε σε μία ρυθμική παράσταση όλοι οι μαθητές σε μικρές ομάδες.»  Ειρήνη Γ. Α΄τάξη

«Μάθαμε πώς, αν και είμαστε διαφορετικοί και ξεχωριστοί, και έχουμε διαφωνίες, και δε μας αρέσουν απολύτως τα ίδια πράγματα, οφείλουμε να σεβόμαστε τους άλλους και τις απόψεις τους. Επίσης, μπορεί να ανακαλύψουμε και κοινά χόμπι.» Ασημίνα Λ. Α΄Τάξη

«Είναι ωραίο να μπορείς να συνεργαστείς με τους άλλους, να έχεις κοινά ενδιαφέροντα, να μπορείς να λες τη γνώμη σου και να σε στηρίζουν.» Αγγελική Γ. Α΄Τάξη

«Συνεργαστήκαμε και καταφέραμε να επικοινωνήσουμε μέσα από τη μουσική, μέσα από το παιχνίδι.» Αθηνά Κ. Α΄Τάξη

Εφηβεία και Πανδημία

ΕΦΗΒΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΔΗΜΙΑ

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 12 Απριλίου και ώρα:18:00 συνάντηση γνωριμίας με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Φωτολίβους και την κ. Αικατερίνη Καρακατσάνη, Κοινωνική Λειτουργό του σχολείου με θέμα «Εφηβεία και Πανδημία».

Η εισήγηση έγινε διαδικτυακά με στόχο την ενημέρωσή τους στη διαχείριση των εφήβων κατά τη διάρκεια της αναστολής λειτουργίας του σχολείου και της Εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.  Μέσα από την χρήσιμη παρουσίαση δόθηκε η δυνατότητα στο σχολείο να υπογραμμίσει τον πολύπλευρο ρόλο του και να ενδυναμώσει τις σχέσεις των μελών του μειώνοντας ουσιαστικά τις αποστάσεις.

efiviakaipandimia21

Επιστροφή στα θρανία: εκφράζω τα συναισθήματα μου.

Επιστροφή στα θρανία: εκφράζω τα συναισθήματα μου.

Μία δράση που υλοποιήθηκε με την επιστροφή μας στο Γυμνάσιο

3 Φεβρουαρίου 2021 και είχε ως στόχο οι μαθητές να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα τους, μετά από όλη αυτήν την πρωτόγνωρη κατάσταση που βίωσαν. Είχαν επίσης τη δυνατότητα  να τα εκφράσουν μέσα από ένα ερωτηματολόγιο και ένα σκίτσο. Σε μια ενότητα συμπλήρωσαν  τι ονειρεύονται για το μέλλον τους.  Από την ενότητα αυτή, αλλά και από τη συζήτηση που ακολούθησε μπορούμε  να εκτιμήσουμε σε τι βαθμό η κοινωνική απομόνωση τους έχει επηρεάσει.

Σας παρουσιάζουμε εδώ ένα μικρό δείγμα αυτής της ενδοσχολικής έρευνας που υλοποίησε η κ. Καρακατσάνη.

 

Η δημιουργική παρέμβαση πραγματοποιήθηκε ανώνυμα, αφορμήθηκε από όσα βιώνουμε στην εκπαιδευτική διαδικασία το τελευταίο διάστημα και μας προβληματίζουν όλους. Η παιδαγωγική προσέγγιση των συναισθημάτων των μαθητών μέσα από την δυναμική παρουσία του σχολείου «παντός καιρού» μας γεμίζει αισιοδοξία και δύναμη.

Δικαιώματα του παιδιού

20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

diakaiomata2021

Ο Δεκάλογος των δικαιωμάτων του παιδιού

Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.

Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.

Δικαιούμαι να ζήσω σε έναν κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.

Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.

Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο για να παίζω.

Δικαιούμαι να μάθω τί είναι καλό για την σωματική και ψυχική μου υγεία.

Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.

Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.

Δικαιούμαι να ζήσω σε μια κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.

Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. Ένα  κόσμο στον οποίο θα μεγαλώσουν αύριο τα δικά μου παιδιά. (ΠηγήUNICEF )